söndag 2 maj 2010

If I'm Lucky, you're Pozzo

Jag har en ofantlig tur ibland! När jag får för mig att jag vill någonting och ångrar att jag inte har gjort det tidigare brukar det inte ta lång tid innan jag får som jag vill. Som med franskan till exempel. Nu gäller det...teater! Under de senaste månaderna har jag insett hur mycket jag älskar denna konstform och hur mycket jag sörjer att jag inte varit med i någon teatergrupp när jag var yngre. Nu har jag ju knappast tid. Men nu till turen! När jag sökte sommarjobb sökte jag till muséer och bibliotek och skrev i min ansökan att jag var intresserad av teater för att de skulle förstå att jag älskar kultur (det var ju dock ingen lögn eftersom jag faktiskt älskar teater, men poängen är att jag inte sökte ett teateryrke. Inte för att jag tror att det fanns några, men ändå...). För några veckor sedan blev jag uppringd och tillfrågad om jag ville jobba som skådespelare i sommmar (!!!) vilket jag självklart ville. Jag fick komma på intervju tillsammans med andra teaterintresserade. "Hjälp!" tänkte jag då - de har mycket mer erfarenhet, men jag fick jobbet och nu kommer jag att ha råd att bo i Linköping nästa läsår, vilket är HELT UNDERBART!

Så nu blir det teater, uppsatsskrivning och läsning hela sommaren. Ska bli mycket trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Analytics Alternative