söndag 27 september 2009

Kultur: natt och dag!

Nu har jag kommit hem från kulturnatten (och dagen). Det har varit en väldigt bra och väldigt kulturell dag (och natt). Först stod jag och läste dikter i en hiss på stadsbiblioteket. Inte det normalaste man kan göra, men varför anpassa sig efter normen egentligen? Det var inte direkt rusning till att få lyssna på dikter i en hiss, men lite folk var det ändå. Folkbladet var där och intervjuade. Får se om vi hamnar på förstasidan på måndag. Kanske inte... Åter till normer. Jag var på samma konstutställning två gånger. En konstutställning med mycket Edvard Munch och lite annat. Första gången blev jag guidad av Emil Åkerö och såg på konsten ur ett queerperspektiv. Mycket intressant och givande. Andra gången gick jag med kompisar och försökte återge det Emil hade sagt med tvivelaktig kvalitet.

På kvällen hade jag min andra diktuppläsning för dagen. Självklart var jag inte centre of attention - det var öppen scen. Nervöst, men mycket roligt. Jag hade många fans i publiken, ända från Mjölby och sedan fick jag ett fan i Stockholm också. När jag tittade en andra gång på ett sms jag skickade i samband med det såg det lite roligt ut: "Vem är detta fan från Stockholm då?". Bra att samhället i alla fall ägnar en dag om året åt kultur och att det finns människor som bryr sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Analytics Alternative