tisdag 29 september 2009

Måndag + tisdag med väldigt lite sömn emellan

Igår satt jag uppe alldeles för länge och djupanalyserade ett utdrag ur Marianne Fredrikssons Simon och ekarna och skrev en uppsats om det. Dock var det inte så jobbigt att sitta uppe så länge eftersom jag var så inne i mitt analyserande och skrivande. Jag tycker om den romanen (notera skillnaden mellan "bok" och "roman") och jag känner igen mig i Simon. Han är lite udda, och tycker om kreativa och intellektuella saker. Han gör det som han tycker är viktigt och han är en sökare. Han söker mening i tillvaron, vilket ibland kan vara en utmaning (både positivt och negativt). Lite Algernon har jag ju i mig också. Ibland känner jag mig lite som en romankaraktär. Det känns som att jag är en människa som till stor del har skapat sig själv. Dels mitt namnbyte som var en symbol för min självständighet, och dels alla de andra val jag gör i mitt liv.

Idag var skolan som den brukar vara och jag har köpt två jättefina scarves, en gul och en röd. Jag har bara testat den röda ännu och den trivs jag i. I dem kan jag se "Pontus" ut i Frankrike utan att frysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Analytics Alternative