fredag 30 juli 2010

Bosie's my BFF

Idag tog jag emot en alkoholleverans...som aldrig kom...som inte skulle komma. Istället hade jag och Alex hela Lokverkstaden för oss själva i några timmar vilket var mycket underhållande...efter att all disk var diskad förstås. Sedan var det dags för gatuteater i Motala och det blev ju ingen jättesuccé eftersom Motalabor inte gärna går ut i regnigt väder som det verkar, men om vädret tillåter blir det nog lyckat imorgon :) Ganska slapp dag i Motala som avslutades med pizza och hemfärd.

Gårdagens försök att se Wilde hindrades av min kära dator som inte tyckte att jag skulle få se slutet. En mycket bra film. Vacker. Jag älskar brittiska snobbar, men ogillar starkt svenska brats. Jag tycker inte att det är paradoxalt att jag tycker så eftersom de skiljer sig ganska markant. Om vi tar en typisk svensk brat kommer den att köpa den dyraste champagnen bara för att den är dyr och sedan hälla ut den bara för att visa hur mycket pengar den har. Bosie och Oscar skulle ha köpt den dyraste champagnen för att den också är den bästa och inte för att den kostar mycket. Oscar skulle köpa manschettknappar med ädelstenar för att de är de finaste och inte för att de är de dyraste. Skillnaden är att för Oscar och Bosie ligger fokuset på skönheten och njutningen och inte vad som står på prislappen. Och jag har fortfarande inte sett BBC-versionen av Brideshead Revisited på tal om Oxforddramatik. Jag har uppenbarligen en bild av hur mitt liv på universitetet ska vara: Äta...inte hummer på restaurang med Bosie och dricka champagne på släktgodset med Sebastian Flyte. Undrar om CSN-lånet räcker till det? Nej, men det betalar han självklart. Och nej, jag har inte alls en överromantiserad bild av hur universitetslivet kommer att vara. Inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Analytics Alternative