tisdag 27 juli 2010

For today I am...me

Nu har Teaterbåten haft premiär och efter veckor av intensivt repande och jobbande har jag äntligen fått lite tid till mig själv. Idag, till exempel, har jag ägnat hela dagen åt Extended Essay vilket kändes väldigt skönt eftersom jag har varit ganska stressad över den. Visserligen älskar jag teatern och allt det jag har gjort de senaste veckorna, men jag har saknat litteraturen och litteraturanalysen - själva kärnan i mig - som jag inte har haft så mycket tid för. Så nu när jag äntligen vet vilka dagar jag är och inte är ledig kan jag planera och strukturera mitt liv så att jag hinner med allt jag vill och måste göra.

På tal om kärnan i mig och vad jag är har jag nyligen funderat lite på det där med vegetarianismen. Jag har inte tänkt på det eller lagt märke till det så mycket förut, men nu känns det faktisk som att Pontus Darcy Landström är en vegetarian - på riktigt. Det som väckte den här tanken var dels att även om jag är vrålhungrig dras jag inte till köttlukt, eller lukten av kött som tillagas (egentligen inget konstigt kanske med tanke på vad det luktar...), men främst det faktum att jag skulle må dåligt om jag åt kött eftersom min kropp inte längre är van vid det. Jag skulle faktiskt bli sjuk, eller vad man nu ska kalla det.

Och på tal om vad jag är känner jag mig fortfarande inte riktigt tillfreds med mitt hår. Som kanske känt var jag tvungen att klippa mig eftersom jag är med i musikalen Teaterbåten. Det spelar ingen roll hur många som säger att det är fint - det är inte jag. Punkt. Det kanske finns begränsningar för hur mycket jag är villig att lida för konsten, trots allt... För att kompensera för detta bestämde jag mig nyligen för att göra någonting åt mina gula tänder. Vad jag gjorde var att beställa ett tandblekningskit som jag har använt ett par gånger med stor framgång. Bilder på resultatet kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Analytics Alternative