söndag 11 oktober 2009

Retour du Pontus

Nu är jag tillbaka efter en trevlig vecka i Frankrike. Det var regnigt och fuktigt och chokladigt, både positivt och negativt. Jag tror att min franska har förbättrats nu.

Jag lyckades smuggla in nio böcker - trots övervikt (väskan, inte jag)! Jag köpte sju, och fick två av min kulturella värdfamilj. Den där meningen hade uppfattats annorlunda om jag hade köpt en bok mindre...

Jag såg att mina vänner hade saknat mig väldigt mycket på facebook. Jag är väldigt omtalad där. Jag är nog inte en helt misslyckad Oscar Wilde-wannabe ändå!

Den här veckan blir välfylld av diverse skolarbeten, och så ska jag börja dansa balett också med ett av mina fans. Det blir...intressant! Men jag är ju Pontus - jag måste alltid göra vad som inte förväntas av en 18-årig svensk man. Det ska bli kul, men jag är lite orolig för vad jag kommer att tvingas ha på mig. För tight går ju inte - j'ai une baguette magique. (Perverst skämt från Frankrike, det blev några sådana i vårt resesällskap).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Analytics Alternative