tisdag 24 november 2009

Extended mind

Jag har studiedagar idag och imorgon (schhh!), fast jag är i Linköping ändå i olika ärenden.
En av sakerna jag ägnar mig åt är att försöka komma på ett Extended Essay-ämne. Mitt huvud är dock inte helt tomt på idéer: Lagerkvist, Röda rummet/Mästaren och Margarita, Spöksonaten, eller kan man kombinera någon svensk roman med Brideshead Revisited kanske?
Det bästa är väl att hitta ett tema som jag verkligen brinner för och sedan välja böcker efter det, men det måste ju vara bra litteratur också. Jag är glad för att jag tingade David eftersom det här är min enda chans att skriva någonting ordentligt om litteratur på svenska. Jag läser litteraturhistoria och hittar förhoppningsvis ett bra ämne snart.
Skriver detta från Linneas dator som snart ska bli min dator eftersom min gamla dog. Den är ju inte världens nyaste dator, men internet och Word fungerar och det är allt jag kräver. Nu ska jag bara köpa en extern hårddisk som betalning för datorn. Och jag ska betala baletträkningen. Och jag ska köpa den där tröjan jag bara måste ha. Och jag ska betala Karl för den framtida Rysslandresan. Och så är det jul också. Skulle gärna hoppa över julen i år, ärligt talat, och det är inte bara för att jag har prioriterat andra inköp.

1 kommentar:

Google Analytics Alternative