lördag 28 november 2009

Hemma nu!

Nu har jag varit på biblioteket sedan det öppnade och ska vara här tills det stänger. Den här helgen ska inte bli som förra helgen, har jag bestämt. Nu kan jag plugga. Det går helt enkelt inte lika bra hemma. Det ligger någon slags aura över hela huset som försöker döda allt intellektuellt. Jag vill inte vara bedövad. Dessutom finns det lite bättre resurser här.

Planen: Fransk grammatik och sedan Extended Essay. Jag har hittat den perfekta boken, tror jag. Måste bara läsa den först. Det känns lovande eftersom det är ett ämne jag känner för.

Igår var det mycket trevligt. Jag har hittat rätt. Det finns få saker som är mer stimulerande än att diskutera viktiga ämnen med människor som faktiskt bryr sig och kan tänka kritiskt.

När jag förberedde mig lite för en diktuppläsning igår började jag fundera mycket på min röst. De funderingarna ledde till större funderingar om min identitet och code switching som det heter inom lingvistiken. Mer om det någon annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Analytics Alternative