söndag 5 september 2010

Helgen

Igår var det IB Diploma Ceremony för de som klarade (överlevde) IB i år. De fick sina diplom och så var det lite framträdanden och tal. Tänk, om ett år håller jag (förhoppningsvis) i ett alldeles eget och välförtjänt IB diplom. Ett år går ganska fort. På kvällen jobbade jag på Joy som alltiallo (slampa) och var klädd som en sexig servitris, med peruk, kjol, högklackat och allt. En fin fjäder hade jag också. Kom hem till lägenheten strax efter halv fyra och somnade då direkt.

När jag vaknade imorse bestämde jag mig för att åka till och köpa lite saker till mitt nya rum. Jag har köpt flytta hemifrån-saker i flera år, så det känns underbart att äntligen ha en lägenhet att ha dem i. Det här köpte jag idag:
  • Ett klädställ som jag ska hänga fina kläder och smycken och sånt på som står i mitt rum så att man kan se det. (Vi har inga garderober i rummen).
  • En taklampa.
  • Spegel, eller egentligen fyra speglar som blir till en helkroppsspegel.
  • En magnetskena som man har i köket och kan sätta fast fina burkar (som hör till den) och vassa knivar på.
  • Doftljus
Så fort jag har fått ordning på allt blir det säkert jättefint och mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Analytics Alternative