måndag 16 augusti 2010

500-någonting ord senare...


Så, nu får det räcka för den här gången. Jag är ganska nöjd ändå, även om det finns saker jag vill ändra på och lägga till redan nu. Jag tycker i alla fall att mitt resonemang är rätt tydligt och att min analys är djupgående. Sen får vi se hur jag mår när David har sågat den, men jag lämnar i alla fall in något jag har gjort ordentligt, även om jag inte har haft den tid jag skulle ha velat ha.

På tal om extended essay märkte jag när jag tittade till höger här i bloggen att det är den vanligaste etiketten. Jag har alltså skrivit mer om extended essay än om någonting annat som har hänt i mitt liv sedan förra hösten. En person som läser alla inlägg skulle alltså få intrycket att mitt liv kretsar kring att skriva extended essay, bli arg på konservativa människor och deppa över att mitt hår är för kort. Okej, jag kan väl erkänna att de två senare tar upp en ganska stor del av min tid (som den fåfänga idealist jag är), men extended essay är ju inte ens en särskilt stor del av mina studier. Nu ska jag försöka sluta tjata om den, åtminstone tills den är klar och jag är stolt eller om jag går in i väggen om den blir sågad.

 Jag sov lite längre än planerat, så jag drack bara lite grönt te samtidigt som jag skrev, men nu när jag är klar ska jag göra havregrynsgröt. Jag älskar att äta gröt till frukost eftersom det är gott och håller mig mätt länge, men på vanliga skoldagar har jag sällan tid att göra det eftersom jag måste med tåget tidigt. När jag bor i Linköping vill jag göra gröt varje morgon, för då har jag tid. Dessutom är det billigare än bröd.

 Jag känner på mig att det kommer bli ett bra läsår, även om det kommer bli tufft i skolan, men i år har jag mycket bättre möjligheter att plugga och fokusera. Jag har lovat mig själv att plugga mycket varje dag redan nu och förhoppningsvis kommer det leda till höga poäng på mitt diploma och att jag vid den här tiden nästa år förbereder mig för mitt nya liv i England.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Analytics Alternative