tisdag 17 augusti 2010

Ett inlägg som inte ens nämner extended essay

Idag började jag äntligen skolan. Det var så härligt att träffa alla människor igen. Jag inser att jag verkligen har längtat efter vardagen och att få plugga, Att varje dag känna att jag uppnår någonting. Jag fick Lena som mentor också, vilket känns väldigt bra. Hon är den typen av lärare som verkligen bryr sig om sina elever. Nu är jag riktigt taggad inför mitt allra sista år i skolan och jag har lovat mig själv att alltid plugga minst två timmar om dagen efter skolan oavsett vad jag har för läxor och andra aktiviteter. Helst ska det vara mer än två timmar och till våren måste det vara minst fyra. Dock vet jag inte hur jag ska hinna med det de kommande två veckorna eftersom jag har föreställningar i veckorna, men jag hoppas kunna göra mina läxor i alla fall. Sedan ska jag ta igen för det.

Efter skolan var jag på Café Gyllen med Karin och Viktor i några minuter innan jag åkte till Motala för att repa inför After Boat Show. Jag hoppas att det blir en succé!

Nu ska jag bara färga mina ögonfransar svarta och sen sova för imorgon ska jag upp tidigt och gå till skolan <3

2 kommentarer:

  1. En sådan mentor är ju bara ett måste!

    Oj! Minst 2 hr? Varje dag? Det är ju väldigt mycket studietid.

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen :)

    Jo, det låter ju mycket med två timmar, men det känns verkligen som ett minimum nu när det nästan är dags för exams...

    SvaraRadera

Google Analytics Alternative