tisdag 31 augusti 2010

Giovanni, ti amo!

Imorse skulle jag hämta ut nycklarna till lägenheten, men det fick jag inte för att jag inte stod på kontraktet.Jag fick se lägenheten i alla fall och sen visade det sig att vi inte kunde hämta ut nycklarna alls innan imorgon ändå. Lägenheten var väldigt fin :)

På lunchen hände någonting väldigt otippat:
Jag, Adam och Sofia var på väg till resecentrum för att Sofia skulle ta bilder till Rysslandsvisumet. Precis utanför resecentrum stod en kille med en låda och när vi kom fram till honom frågade han på bruten engelska: "Do you want to earn 500 crowns?". Vi var lite skeptiska först. Vad har han i lådan? Knark? En bomb? Något annat skumt? Han förklarade att han var italienare och skulle med ett flyg på kvällen och behövde skicka sin låda med posten och behövde bärhjälp. Så vi hjälpte honom helt enkelt att bära lådan till postkontoret, fyra, fem hundra meter ungefär. För det tjänade vi alltså 500 kronor, vilket inte var helt fel. Vi begav oss till Thai Coconut och åt en väldigt god lunch och fick till och med pengar över! Grazie Giovanni! (som han hette). Jag har faktiskt läst italienska i ett år - frågan är hur mycket jag kommer ihåg...

Jag hann delta i ett styrelsemöte också. Början på någonting stort!

Nu är jag tydligen en professionell drag queen vid namn Blancefleur och måste fixa outfit och peruk till på lördag. Inte till Diploma Ceremony, alltså, utan till senare på dagen. Inte det lättaste att hitta klackskor i storlek 45, men jag ska göra mitt bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Analytics Alternative