fredag 20 augusti 2010

Stickat på stickat

Under en ledig stund är det alltid trevligt att titta på fina modebilder. Allt kostar mer än vad jag kan och vill spendera på kläder, men det är ju alltid inspirerande. Egentligen är det väl roligare att se någonting snyggt på internet eller en tidning och sedan försöka återskapa den looken med de medel jag än att bara få allt serverat. Vad skulle livet vara utan lite utmaningar? ;)

En bra sida som ständigt uppdateras när det gäller herrmode är http://thefashionisto.com/. Mycket är för tråkigt för min smak; jag gillar inte herrmode i den klassiska tappningen, men det finns en hel del snyggt. Lars Anderssons vårkollektion 2011 gillade jag. Det här skulle jag kunna tänka mig att ha redan i höst:






Genom att studera de bilderna kan det konstateras att stickat på stickat är snyggt, samt att jag hade rätt i att jag verkligen behöver de där kängorna ;) Jag har redan en cardigan som den på den mittersta bilden, men jag skulle verkligen vilja ha en tunnare, stickad svart tröja som liknar de på bilderna. Den får gärna vara lite halvtransparent, men de jag har sett i butik är snarare ihåliga, och det blir för mycket. Var kan jag hitta en sådan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Analytics Alternative