lördag 21 augusti 2010

Show me some revolution

Precis som jag skrev i början av året har jag, sedan jag upptäckte honom förra hösten, inspirerats mycket av Patrick Wolf, i synnerhet när det gäller mode. Han är inte direkt rädd för att sticka ut ur mängden, och han väntar inte direkt på att ett tillfälle för att klä upp (ut?) sig ska komma. Det känns inte som att hans stage persona är teater, utan som att det helt enkelt är Patrick Wolf. I en intervju jag läste togs det ämnet upp:
When I retire, I’ll grow the beard and become a bear,” folk-pop star Patrick Wolf muses. “But right now, I still like wearing Vivienne Westwood hot pants to the local pub.” The 26-year-old British singer is famous for his flamboyant live shows, which include Kabuki-esque makeup, seizure-inducing lighting, and scads of costume changes. But offstage, Wolf is just as committed to the theater of his persona. “When I was 15, I imagined Björk going to Tesco in a swan dress,” he remembers. “If I found her in Juicy Couture, I’d have been really disappointed. It’s my duty to be Patrick Wolf even in the countryside. What if a kid who knows my work meets me unshaven in a tracksuit? It would be like meeting Santa Claus eating at McDonald’s or seeing him beat up his wife.”
Hahaha! (det med tomten...) Men jag måste säga att jag håller med honom och jag försöker själv följa den filosofin. Nu finns det ju inga barn som blir besvikna om de ser mig i "vanliga" kläder direkt, men jag vill verkligen att mina kläder ska vara en del av min persona. Då menar jag inte att jag vill skapa en karaktär istället för att vara mig själv, utan att jag ska uttrycka mig själv så mycket som möjligt, även till det yttre. Om jag ser mig i spegeln och tycker att jag ser unik, kreativ och snygg ut känner jag mig mer så och får bättre självförtroende, vilket leder till att jag "marknadsför" mig bättre till andra.

Tyvärr har jag inte direkt Patricks garderob, så de flesta dagar känner jag mig för tråkig, men varje gång jag köper någonting nytt som uppfyller kraven blir jag lite lyckligare. Jag har ändå lyckats samla ihop lite snygga kläder vid det här laget, men jag vill ha mer! De här bilderna som jag hittade på ett Patrick Wolf-forum fungerar bra som inspiration:




2 kommentarer:

  1. "When I retire, I'll grow the beard and become a bear"? En björn ^^?

    SvaraRadera
  2. sv: jag håller helt klart med dig :)

    SvaraRadera

Google Analytics Alternative