måndag 2 augusti 2010

Panic!

I helgen har det varit två föreställningar som det brukar vara. Dock gick lördagsföreställningen...eeh...inte alls. Det blev något fel med elen så att ljudbordets minne raderades helt och ljudet var helt någon annanstans och borta och fel vilket resulterade i högt brus och annat otrevligt oljud. Den stackars publiken, vilken inkluderade min farmor, får pengarna tillbaka eller fribiljett till en annan, förhoppningsvis mer lyckad föreställning. Idag gick det som tur var som det skulle och inspelningen av föreställningen som skulle ha gjorts igår blev nog bra ändå.

Mindre bra känns det dock när jag tänker på allt jag borde ha gjort som jag inte har hunnit med. Jag vill nästan gråta när jag tänker på alla EE-ord jag inte har skrivit och all revision jag inte har gjort. För jag vill ju! Jag vill att det ska gå bra så att jag kommer in på ett bra universitet...och jag kommer ju få mina predicted grades ganska snart efter att skolan börjat så det finns inget "sen" då jag kan göra allt - det måste ske nu! Men jag försöker lindra det dåliga samvetet med varför jag jobbar så mycket. Det är ju inte för att leka utan för att jag ska ha någonstans att bo i höst så att jag kan plugga bra hela trean och lyckas. Så långsiktigt är det bra, bara att jag dör lite nu av stressen.

Men att dö hjälper inte, så nu tänker jag läsa ut The Great Gatsby vilket är rent nöje egentligen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Analytics Alternative